Baliról, ezer helyett néhány szóban

Balit az istenek szigeteként emlegetik. Ez a hely valóban olyan, mintha Isten a legnagyobb jókedvében teremtette volna, és nem csak magát a szigetet, hanem az ott élő embereket is. Egyik csodából a másikba léphetünk. Anett Noviyanto ott találta meg a saját boldogságát indonéz férjével és két kisfiával. Ez a cikk egy sorozat első része, egy rövid bevezető ebbe a varázslatba. Merüljünk el benne együtt!

276

Mi is ez a varázslatos hely, ahol multikulti családommal élünk, és amit szeretnék az olvasókkal minél közelebbről megismertetni?

[sc name=”kiemeles1o”]Harmónia, mosolygás, fantasztikus színek, különleges ízek és illatok…[sc name=”kiemeles1z”]

Zöldellő rizsteraszok, festői vulkánok, csodálatos tengerpartok, szent források és vízesések…

Baliról, ezer helyett néhány szóbanPompás öltözékek, mindenütt az isteneknek szóló felajánlások, tornyokba halmozott gyümölcsök és színpompás virágkompozíciók, díszes szentélyek…

[sc name=”kiemeles1o”]Ez Bali![sc name=”kiemeles1z”]

Simogatóan zöld rizsteraszok pompájában gyönyörködhetünk, megkóstolhatunk indonéz tea- és kávékülönlegességeket, köztük a világ legdrágább kávéját, a luwakot. Megmerítkezhetünk Bali egyik szent forrástemplomában, tisztítószertartást végző balinézekkel, felkereshetjük Bali legősibb régészeti emlékeit a 10-11. századból, tradícionális piacra látogathatunk, lenyűgöző hindu templomokat csodálhatunk úton-útfélen.

Baliról, ezer helyett néhány szóbanVízesés zuhatagában mártózhatunk, buja trópusi növények közt pillangókat leshetünk, káprázatos táncelőadást nézhetünk Uluwatu sziklaszirti templománál a lenyugvó nap fényeiben.

De kirándulhatunk elefántháton a dzsungelben, delfinekkel kerülhetünk testközelbe, vadvízi evezhetünk trópusi növényekkel övezett folyón, fehérhomokos parton kisteknőst ereszthetünk szabadon. Buja, egzotikus környezetben ismerkedhetünk Indonézia madaraival, meghódíthatjuk a még ma is működő Batur vulkánt, alámerülhetünk Bali szemet gyönyörködtető vízalatti világába…és még sorolhatnám…

Baliról, ezer helyett néhány szóban[sc name=”kiemeles1o”]Ez mind Bali![sc name=”kiemeles1z”]

Gyere, s írásaimon keresztül, merülj el ebben a lélegzetelállító világban!

Advertisement
FORRÁS1000 Words Magazine author: Anett Noviyanto | Pictures credit: Pixabay
Előző cikkPárkapcsolat, avagy Pár kapcsolat….
Következő cikkA tökéletes kuglóf titka
Anett Noviyanto
Az indonéz kormány ösztöndíjával, még az egyetemi éveim alatt kerültem először Balira, immár 11 éve. Meseország ez, ahol két tejeskávé legénykémmel és indonéz párommal éljük mindennapi életünket. Tengerpart, pálmafák, stresszmentes hétköznapok, napsütés, füstölő illat, színes áldozati ajándékok úton-útfélen, bababarát, mosolygós emberek, vulkánok, vízesések, buja növényzet ésatöbbiésatöbbi… Mivel itt sincs kolbászból a kerítés (pedig a balinézek számára a disznóhús a csúcsok csúcsa!), hogy mindennapi betevőnk az asztalra kerüljön, férjemmel közös családi vállalkozásunkban utazás- és esküvőszervezéssel foglalkozunk. Emellett (aprótöredékicipici) maradék szabadidőmben sokrétű érdeklődésem próbálom kielégíteni: nyelvek, vallások, történelem, balinéz táncok, embertan; mindenem a kutatás. S mi a legnagyszerűbb? Hogy ezeket mind tálcán kínálja nekem az Istenek szigete! Ugyan itt sem fenékig tejfel az élet (még jó, az indonézek nagyrésze ki nem állhatja a tejfölt ), nem véletlenül imádom Balit: különleges, egyedülálló és fantasztikusan sokszínű - ez pedig hatalmas löketet ad nekem! Ebből a varázslatos világból szeretnék átadni valamennyit az írásaim által: néha “kutatósabb”, néha könnyedebb stílusban. Remélem, velem tartasz! https://www.1000wordsmagazine.com/

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here